روابط قد تهمك :
السيارات | تحويل التاريخ الهجري والميلادي | تاريخ اليوم الهجري | رواتب السعودية | الموسوعة | youtube قناة السيارات

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 1 2
النتائج 9 إلى 15 من 15
Like Tree2اعجابات

الموضوع: لكل عشاق وملاك كادينزا نرجوا المساعده

عضو

رد: لكل عشاق وملاك كادينزا نرجوا المساعده

المشكلة سالته قالي مفيش طريقه اشوفهم على الطبيعة قالي اوريك صور
    الصور ماليه الانترنت عايز اشوفهم ع الطبيعة

عضو نشط

لا تحكر خياراتك على سياره او سيارتين ! انا من رأيي خدمات وكيل كيا الجبر سيئه والكل يشتكي من تعامله السيء ! من توفير قطع الغيار والصيانه ! ..

انصحك تشوف الأفالون ليمتد وفورد توريس ! تراهم أفضل من الخيارات اللي مختارهم ! ..

وبالتوفيق اخي العزيز ..

مراقب الصورة الرمزية تـــMـــيـــM

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Azizm123 مشاهدة المشاركة
    لا تحكر خياراتك على سياره او سيارتين ! انا من رأيي خدمات وكيل كيا الجبر سيئه والكل يشتكي من تعامله السيء ! من توفير قطع الغيار والصيانه ! ..

انصحك تشوف الأفالون ليمتد وفورد توريس ! تراهم أفضل من الخيارات اللي مختارهم ! ..

وبالتوفيق اخي العزيز ..
    السيارات اللي ذكرتهم تفوقت عليهم الكادينزا في المجلات العالميه والمحليه

وأغلب الوكلاء بالمملكه يشتكون من خدماتهم مابعد البيع وليس وكيل kia فقط

أما عن سالفة يقولن و سمعت فهذا غير مبرر إطلاقاً مالم أقف به بنفسي

عضو

حبيبى تسلم ع النصيجه بس انا لم احكر اختيارى على خيارين ولو كنت قريت من الاول كنت عرفت ان بقالى 3شهور بقارن وفى الاخر الدنيا اتصفصفت على اتنين
    المهم انا احترت ف اللون الخارجى واشتريت النحاسي بس كله بيقولى النحاسي مش هتمشي عليه الداخليه البيضا
    ايه رايكم

عضو نشط

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تـــMـــيـــM مشاهدة المشاركة

السيارات اللي ذكرتهم تفوقت عليهم الكادينزا في المجلات العالميه والمحليه

وأغلب الوكلاء بالمملكه يشتكون من خدماتهم مابعد البيع وليس وكيل kia فقط

أما عن سالفة يقولن و سمعت فهذا غير مبرر إطلاقاً مالم أقف به بنفسي
    تفوقت في ايش يا رجل اذكر الله ،، الكادينزا حقتكم ذي ما عرفناها الا من سنتين ثلاث !

وانا شفت المقارنه في المجلات المحليه على قولتك ، تراهم ما يراعوون الجودة بالمقارنه ،، اجل كادينزا تتفوق على الأفالون عشان فيها سقف بنورامي ! ههههههه لا يا شيخ ..

الرجال اشتري سيارته والله يبارك له ، بعدين بالنسبه لخدمات ما بعد البيع اعتقد عبداللطيف افضلهم من ناحيه الصيانه وتوفير مراكز للصيانه منتشره بالمملكه وتوفير قطع الغيار ! ،، حجزت موعد للصيانه لسيارتي امس عن طريق الموقع خلال ساعه اتصلو علي ونسقوا لي الموعد اللي يناسبني وفي اقرب مركز لي والموعد بكره ما قالو لي اسبوع ولا 10 ايام .. بصراحه خدمتهم مريحه وفنيين الصيانه عندهم يأهلونهم قبل كل شي ..

عضو سوبر

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_tamer6 مشاهدة المشاركة
    حبيبى تسلم ع النصيجه بس انا لم احكر اختيارى على خيارين ولو كنت قريت من الاول كنت عرفت ان بقالى 3شهور بقارن وفى الاخر الدنيا اتصفصفت على اتنين
    المهم انا احترت ف اللون الخارجى واشتريت النحاسي بس كله بيقولى النحاسي مش هتمشي عليه الداخليه البيضا
    ايه رايكم
    الف مبروك السياره الله يعطيك خيرها و يكفيك شرها

بالعاده السيارات الي فيها بانوراما تكون بالاوان الفاتحه احلى عليها عشان تعطيك منظر للسياره من الخارج
    ناهيك عن مساله الاجواء عندنا
    الاوان الغامقه تحتاج عنايه اكثر من تنظيف تلميع اي حكه بسيطه تبين فيها لكن تعطي هيبه للسياره وكل شي له ضريبه

اللون الي انت اخذته نحاسي الي هو بني محروق اذا اهو انا اشوفه لون حلو وعاجبني مره كنت راح ارشحه لك وانا اقرا الردود

اللوون هذا عند اخوي تاهو ولا يبن عليها الغبار واضح الا اذا قربت منها

لكن الداخليه انت ماخذها ابيض هو حلو لكن يبيله تنظيف مستمر لان يبين فيه الوسخ اكثر من البيج
    وحلو على الاوان الغامقه اكثر من الفاتحه

كيا مع انو يقولن سمعه الوكيل مو كويسه لكن الغريبه اني اشوف ازدحام في معارضهم و انتشار لسياراتهم هذا شي يحير

لكن شي واحد مو عاجبني في سيارات كيا هو لون المبات الاحمر مو عاجبني او اني تشبعت منه لان سيارتي المجنا لون اناره الطبلون احمر

و بالتوفيق ان شاء الله

عضو

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cover me مشاهدة المشاركة
    الف مبروك السياره الله يعطيك خيرها و يكفيك شرها

بالعاده السيارات الي فيها بانوراما تكون بالاوان الفاتحه احلى عليها عشان تعطيك منظر للسياره من الخارج
    ناهيك عن مساله الاجواء عندنا
    الاوان الغامقه تحتاج عنايه اكثر من تنظيف تلميع اي حكه بسيطه تبين فيها لكن تعطي هيبه للسياره وكل شي له ضريبه

اللون الي انت اخذته نحاسي الي هو بني محروق اذا اهو انا اشوفه لون حلو وعاجبني مره كنت راح ارشحه لك وانا اقرا الردود

اللوون هذا عند اخوي تاهو ولا يبن عليها الغبار واضح الا اذا قربت منها

لكن الداخليه انت ماخذها ابيض هو حلو لكن يبيله تنظيف مستمر لان يبين فيه الوسخ اكثر من البيج
    وحلو على الاوان الغامقه اكثر من الفاتحه

كيا مع انو يقولن سمعه الوكيل مو كويسه لكن الغريبه اني اشوف ازدحام في معارضهم و انتشار لسياراتهم هذا شي يحير

لكن شي واحد مو عاجبني في سيارات كيا هو لون المبات الاحمر مو عاجبني او اني تشبعت منه لان سيارتي المجنا لون اناره الطبلون احمر

و بالتوفيق ان شاء الله
    تسلم حبيبى
    النحاسي مش البنى المحروق النحاسي ده لون فاتح اغمق من السيلفر شويه على زهبى لون جميل بس مايمشى معه الداخليه البيضا يبغا اسود او بيج علشان كده ابشرك غيرت اللو ن للبنى اللى انت تقول عليه مع اخوك
    تمام كلامك البانوراما يبغالها لون فاتح بس كترت قوى ومسخت ف الشارع
    اللون الغامق فعلا يحتاج عنايه يوميه وكمان الداخليه البيضا ربنا يستر عندى كتكوت صغير مايخربها
    انا زيك سمعت ان الوكيل وحش بس لو تدور هتلاقى الناس بتقول على كله وحش واللى يغيظك انه واخد احسن خدمه ما بعد البيع هههههههه
    انا برده معك فى كده اللون الاحمر شكله مش قوى مش زى الامبالا والماليبو اللو الازرق فيهم تحفه بس سمعت انه بيتغير بشترى اللون اللى يعجبنى